Címkék

1986 (1) 1997 (1) 2001 (3) 2002 (2) 2003 (2) 2004 (5) 2005 (3) 2006 (5) 2007 (114) 2008 (89) 2009 (80) 2010 (8) 2011 (2) 2012 (1) a38 (1) athén (5) balaton (4) balatonfelvidék (1) bill (1) blackberry (2) bodies (1) borlai (1) borok (5) bosznia (1) brno (8) brüsszel (2) budapest bár (1) ceylon (5) checa (1) cipő (1) cseh tamás (1) dob (23) dobogókő (4) dubrovnik (3) ducati (1) dunakiliti (3) dunaújváros (1) esztergom (2) evolution (1) fagylalt (1) ferihegy (2) ferrari (1) film (10) firewater (2) flow (2) forma1 (5) frankfurt (1) frenk (1) futás (7) gasztro (18) globális felmelegedés (1) global warming (1) gödöllő (2) gps (3) grosglockner (24) hága (1) hamburg (2) hayden (2) heathrow (1) hellókarácsony (1) helyzet (246) hobo (4) hochkar (3) hs7 (1) hullák (1) hungaroring (12) húsvét (1) hyde park (1) irkafirka (2) jégeső (1) jónap (170) kacsasteak (1) kiállítás (2) kiscsillag (10) kispál (4) klip (1) koncert (50) kornati (1) krka (1) kuala lumpur (1) kutya (3) kutyavacsorája (5) lancer (1) lepencei (4) london (12) ludditák (3) macskafogó (1) maintenance (19) marlboro man (1) martinique (1) mátra (2) milano (3) mostar (1) motor (89) motorostúra (53) münchen (1) nagyharsány (1) night safari (1) normafa (1) nürburgring (1) oberwössen (1) orfű (3) örökre szívembe zártalak (1) pályanap (9) pannóniaring (1) péterfy bori (2) póka (1) prága (2) progress (16) puf (2) pvr (8) quimby (24) repülés (1) riccione (24) rolling (1) róma (1) rossi (3) rossznap (17) route66 (1) routedesgrandesalpes (20) sarajevo (1) snowboard (7) sport (10) srilanka (5) steinplatte (1) stoner (1) stones (1) sütőtök (1) sydney (1) szekszárd (1) sziámi (1) sziget (3) szingapúr (9) szófia (2) talma (7) tankcsapda (2) terminal5 (1) tracklog (2) ukrajna (1) üllői úti fuck (1) utazás (119) útvonal rögzítés (4) vad fruttik (1) várpalota (1) veszprém (2) vfr (29) vitorlázás (2) zadar (1) zene (62) Címkefelhő

Aki keres az talál

Ennyien vagyunk

who's online

Országok

2008.07.18. 18:50 divatmotoros

Kütyü - kis magyarázkodás

Az ígéret szerint terveimben az szerepelt, hogy a nagy nyári túrán rengeteg onboard video készül a csodás tájon. A bejárt útvonalat pedig gps-el akartam dokumentálni. Hát... Nem egészen így alakult. Kezdeném a gps-el. Az legalább kicsit mulatságos volt.

Történt ugyanis, hogy a második napon, a második megállásnál kicsit ellenőrizni kellett, hogy jó helyen vagyunk-e. Elő hát a blackberry, meg a bluetooth-os gps vevő, indulhat a veszett gombnyomkodás. Persze négy másik várakozó motorral a hátam mögött, nyakig beöltözve a napsütésben kicsit kapkodva csináltam mindent, de legalább akkor éppen jó helyen jártunk, a Furkapass előtt kicsivel! Hurrá, széles mosoly, feltartott jobb hüvelyk a többieknek, gyors pakolászás a tanktáskába majd bő gázzal indulás tovább.

Majd 6-800 méter múlva megcsörrent agyamban a vészcsengő! "Ba..., a gps-t nem raktam el, ott volt a motoron, amíg nyomkodtam a blackberryt!" A megfelelő helyen félreállok, mondom a többieknek, hogy elhagytam valamit, nem látták-e? Cs. mondja, hogy mintha valami fekete kis bigyó leesett volna az indulás után, kicsit villogott utána, meg egyet dudált is, de én azt nem láttam, nem hallottam, annyira húztam a gázt. Meg ő úgyis utálja a kütyüket, gondolta úgyse kellett az már semmire... :)

Egy percet várjatok, szólák, és nagy svunggal visszatekerem azt a pár kanyart. Keresem erősen a kis étterem előtt, ahol megálltunk, sehol semmi. Kérdezem az ott ülőket, nem láttak-e egy kis fekete dobozt, de nem láttak. Hát akkor a tizenkétezer forintos műszerre keresztet vethetek! Leginkább az fájt, hogy az út első olyan napján voltunk, ahol szükség lett volna rá. Azért lassan gurultam az első métereken, hátha meglátom az út mellett. El nem veszhetett.

Csorgok, csorgok, sokáig semmi. Majd ahol már tényleg lemondtam róla, majd félúton a többiek felé, egyszer csak meglátok valami feketét az úton! A gps vevő az, ott fekszik koszosan, átment rajta egy autó. Félreállok, felkapom, szét van esve szegény, hiányzik a hátlapja és belőle az akksi. Kicsit leállítom a forgalmat, körülnézek gyorsan, hát az akksi ott van az út szélén a fűben, de a hátlapot végül nem találtam meg. Az akksit visszatéve sajnos semmi sem történt, ennek kampec, gondoltam szomorúan, majd folytattuk utunkat.

Aztán a szállásra (papírtérképpel) elnavigálva másnap azért tettem egy próbát, összeraktam, összeszigcsóztam és a töltőjével feltöltöttem. Ami után rendben működött is, úgy látszik, csak kisült ijedtében... :) Így végül a gps velünk volt az úton, és többször is segített rajtunk körülményes útlezárásokkor és útvonal-újratervezéskor, amiben azért volt részünk néha. Végül az útvonalrögzítést nem csináltam, mert egyrészt lassúnak érzem, másrészt nem volt 100%-ban megbízható, néha lefagyott a blackberry tőle. Ennyi embert nem akartam állandóan emiatt váratni az indulásokkor.

A video nem is mulatságos, csak bosszantó. A kamerák elöl-hátul felszerelve, minden tuti. Első nap, a legkevésbé látványos sztrádázás alatt néhány teszt-felvétel elkészült, este le is töltöttem őket a kártyáról. (Ebből azért majd összevágok egy kisfilmet, ha lesz rá egy kis időm.)

Viszont másnap a felvevő egység nem akart bekapcsolódni az istennek se. Próbálgattam párszor, aztán inkább mentünk. Este a szálláson is próbálgattam, de semmi. A kártya nélkül bekapcsolt, de a kártyával benne nem. Anélkül pedig nem fér rá semmi, mert a belső memóriája igen kicsi. Volt nálam két fényképezőgép meg a videofelvevő. Persze mindegyikbe másmilyen memóriakártya kell, a videoba valóból pedig ez az egy volt nálam. Murphy legjavát adta, maradtak a fényképek és a motorozás felhőtlen élvezete.

Aztán az egyik nagyon szép tájon kitaláltuk, hogy egyikünk fényképezőjével csak csinálunk videokat, bár maximum kétszer tíz percet tudtunk (volna) felvenni. Szigcsóval fel a kamera, indul a menet. Aztán tíz kanyar és három perc múlva közbejött egy perec, sajnos a videos ember mögött, úgyhogy mégcsak nincs is felvéve.

(Akkor azért jobban megijedtünk, de szerencsére kis tempónál, minimális károkat okozva megúsztuk az esetet. Most már könnyebben ironizálunk rajta.)

Ennél a pontnál aztán azt mondtuk, hogy ezzel vége a videozásnak, úgy látszik, ez nem akar most összejönni. Azért én még nem adtam fel, ha sikerül egy másik memóriakártyával újra működésre bírni a szerkezetet, akkor talán még készülnek majd onboard videok...

De ne vegyétek ígéretnek! :)

Szólj hozzá!

Címkék: gps 2008 helyzet pvr útvonal rögzítés


A bejegyzés trackback címe:

https://divatmotoros.blog.hu/api/trackback/id/tr83574557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása