Címkék

1986 (1) 1997 (1) 2001 (3) 2002 (2) 2003 (2) 2004 (5) 2005 (3) 2006 (5) 2007 (114) 2008 (89) 2009 (80) 2010 (8) 2011 (2) 2012 (1) a38 (1) athén (5) balaton (4) balatonfelvidék (1) bill (1) blackberry (2) bodies (1) borlai (1) borok (5) bosznia (1) brno (8) brüsszel (2) budapest bár (1) ceylon (5) checa (1) cipő (1) cseh tamás (1) dob (23) dobogókő (4) dubrovnik (3) ducati (1) dunakiliti (3) dunaújváros (1) esztergom (2) evolution (1) fagylalt (1) ferihegy (2) ferrari (1) film (10) firewater (2) flow (2) forma1 (5) frankfurt (1) frenk (1) futás (7) gasztro (18) globális felmelegedés (1) global warming (1) gödöllő (2) gps (3) grosglockner (24) hága (1) hamburg (2) hayden (2) heathrow (1) hellókarácsony (1) helyzet (246) hobo (4) hochkar (3) hs7 (1) hullák (1) hungaroring (12) húsvét (1) hyde park (1) irkafirka (2) jégeső (1) jónap (170) kacsasteak (1) kiállítás (2) kiscsillag (10) kispál (4) klip (1) koncert (50) kornati (1) krka (1) kuala lumpur (1) kutya (3) kutyavacsorája (5) lancer (1) lepencei (4) london (12) ludditák (3) macskafogó (1) maintenance (19) marlboro man (1) martinique (1) mátra (2) milano (3) mostar (1) motor (89) motorostúra (53) münchen (1) nagyharsány (1) night safari (1) normafa (1) nürburgring (1) oberwössen (1) orfű (3) örökre szívembe zártalak (1) pályanap (9) pannóniaring (1) péterfy bori (2) póka (1) prága (2) progress (16) puf (2) pvr (8) quimby (24) repülés (1) riccione (24) rolling (1) róma (1) rossi (3) rossznap (17) route66 (1) routedesgrandesalpes (20) sarajevo (1) snowboard (7) sport (10) srilanka (5) steinplatte (1) stoner (1) stones (1) sütőtök (1) sydney (1) szekszárd (1) sziámi (1) sziget (3) szingapúr (9) szófia (2) talma (7) tankcsapda (2) terminal5 (1) tracklog (2) ukrajna (1) üllői úti fuck (1) utazás (119) útvonal rögzítés (4) vad fruttik (1) várpalota (1) veszprém (2) vfr (29) vitorlázás (2) zadar (1) zene (62) Címkefelhő

Aki keres az talál

Ennyien vagyunk

who's online

Országok

2008.05.07. 23:14 divatmotoros

Forradalmi újítási javaslat

Nyílt levél a Ferihegy Nemzetközi Légikikötő 2B utastermináljának kialakításáért és üzemeltetéséért felelős szakmai stáb részére.

Tisztelt Szakemberek!

Munkám jellegéből kifolyólag gyakran van szerencsém felkeresni az Önök hatáskörébe tartozó épületkomplexumot. Mivel az épület nemzetközi légi- és utasforgalmat bonyolít, az iparág jellegéből adódóan minden egyes látogatásom alkalmával egyben összehasonlítási alapot is gyűjthetek más városok nemzetközi légi- és utasforgalmat bonyolító épületeivel kapcsolatban. Mindezt csak azért jegyzem meg elöljáróban, hogy szakmai 'hozzá nem értésemet" felhasználóként (aka. utas) gyűjtött számottevő gyakorlati tapasztalataimmal ellensúlyozzam, ezzel is alátámasztva véleményem hitelességét.

Sok korábbi látogatásomkor megfogalmazódott már bennem az alább részletezett javaslat, de tekintettel a kései órákra általában egy fogak között elsziszegett káromkodásnál többre nem futotta. Most vettem a fáradtságot, és részletesen is megosztom minden kedves érdeklődővel a megfigyelt anomáliát és a megoldásként elképzelhető zseniális ötlet lényegét.

Lássuk az alaphelyzetet. Azzal gondolom senki sem vitatkozik, hogy megérkezvén egy ilyen létesítménybe a törvénytisztelő, becsületes utasok és a rájuk izgatottan várakozó családtagok elemi érdeke a minél gyorsabb és egyszerűbb egymásra találás. Ez mintegy az épület - ha nem is elsődleges, de kétségkívül rendkívül fontos - funkciója.

Természetesen az is fontos, hogy az esetlegesen rosszban sántikáló, törvényszegő utasokat (pl. vámáru-csempészek) hatékonyan kiszűrjék és az ilyen kártékony elemek csomagjait átvizsgálhassák, majd a megfelelő retorziókat foganatosíthassák. Ezen felül a törvénytisztelő, ámde vámáruval rendelkező utastársaim számára is lehetőséget kell adni, hogy a szükséges dokumentumokat kitölthessék, a vámárut az illetékesek ellenőrizhessék, ésatöbbi, ésatöbbi.

Eme kettős feladat megoldását jelenleg az alábbi séma szerint oldják meg a ferihegyi létesítményben:

 

 Talán felesleges kiemelnem, hogy a "Piros" folyosón eddigi számos utazásom során egyetlen utastársam sem ment végig, ellenben a hosszú, kacifántos és asztalokkal. pultokkal szegélyezett "Zöld" folyosón sűrű sorokban hömpölyög a tömeg. Először jó húsz métert balra, majd a fotocellás ajtó után ugyanezt a húsz métert jobbra.

Már aki, mert én hajlott korom ellenére csomagjaimmal együtt az első adandó alkalommal át szoktam bújni a korlát alatt. Ez az a pont, ahol a már említett káromkodás is el szokta hagyni ajkaimat.

Talán megfontolásra érdemesnek tartják a maga nemes egyszerűségébe rejtett zseniális, szinte forradalmi javaslatomat, amit a fentihez hasonló grafikus ábrázolással az alábbiak szerint vizualizálok:

Ennek az egyszerű módosításnak számtalan előnyét látom. Az egyébként jogosan, alaposabban átvizsgált személyek nyugodtabban pakolászhatnának a hosszú folyosón elhelyezett asztalokon, a vámtisztek fáradságos munkája is kényelmesebb körülmények között zajlana. 

Mindemellett a vámáruval nem rendelkező, becsületes utazók sokkal egyszerűbben és gyorsabban hagyhatnák el az épületet és ölelhetnék át szeretteiket.

Végül a legfontosabb ütőkártya: a módosítás nem igényli a terminál sokszázmilliós átépítését, egyszerűen az ajtók feletti piros illetve zöld táblák felcserélésével megoldható. Amennyiben szűkös karbantartói kapacitásuk erre nem lenne elegendő, akkor saját szabadidőm terhére szívesen állok rendelkezésükre, és elvégzem a szükséges módosításokat, saját csavarhúzóm használatával.

Várom véleményüket, remélem javaslatomat megfontolás tárgyává teszik.

Maradok tiszteltettel,

Egy utasuk.

Szólj hozzá!

Címkék: utazás 2008 ferihegy helyzet


A bejegyzés trackback címe:

https://divatmotoros.blog.hu/api/trackback/id/tr85459599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása