Címkék

1986 (1) 1997 (1) 2001 (3) 2002 (2) 2003 (2) 2004 (5) 2005 (3) 2006 (5) 2007 (114) 2008 (89) 2009 (80) 2010 (8) 2011 (2) 2012 (1) a38 (1) athén (5) balaton (4) balatonfelvidék (1) bill (1) blackberry (2) bodies (1) borlai (1) borok (5) bosznia (1) brno (8) brüsszel (2) budapest bár (1) ceylon (5) checa (1) cipő (1) cseh tamás (1) dob (23) dobogókő (4) dubrovnik (3) ducati (1) dunakiliti (3) dunaújváros (1) esztergom (2) evolution (1) fagylalt (1) ferihegy (2) ferrari (1) film (10) firewater (2) flow (2) forma1 (5) frankfurt (1) frenk (1) futás (7) gasztro (18) globális felmelegedés (1) global warming (1) gödöllő (2) gps (3) grosglockner (24) hága (1) hamburg (2) hayden (2) heathrow (1) hellókarácsony (1) helyzet (246) hobo (4) hochkar (3) hs7 (1) hullák (1) hungaroring (12) húsvét (1) hyde park (1) irkafirka (2) jégeső (1) jónap (170) kacsasteak (1) kiállítás (2) kiscsillag (10) kispál (4) klip (1) koncert (50) kornati (1) krka (1) kuala lumpur (1) kutya (3) kutyavacsorája (5) lancer (1) lepencei (4) london (12) ludditák (3) macskafogó (1) maintenance (19) marlboro man (1) martinique (1) mátra (2) milano (3) mostar (1) motor (89) motorostúra (53) münchen (1) nagyharsány (1) night safari (1) normafa (1) nürburgring (1) oberwössen (1) orfű (3) örökre szívembe zártalak (1) pályanap (9) pannóniaring (1) péterfy bori (2) póka (1) prága (2) progress (16) puf (2) pvr (8) quimby (24) repülés (1) riccione (24) rolling (1) róma (1) rossi (3) rossznap (17) route66 (1) routedesgrandesalpes (20) sarajevo (1) snowboard (7) sport (10) srilanka (5) steinplatte (1) stoner (1) stones (1) sütőtök (1) sydney (1) szekszárd (1) sziámi (1) sziget (3) szingapúr (9) szófia (2) talma (7) tankcsapda (2) terminal5 (1) tracklog (2) ukrajna (1) üllői úti fuck (1) utazás (119) útvonal rögzítés (4) vad fruttik (1) várpalota (1) veszprém (2) vfr (29) vitorlázás (2) zadar (1) zene (62) Címkefelhő

Aki keres az talál

Ennyien vagyunk

who's online

Országok

2007.10.30. 16:53 divatmotoros

VFR szerviz 23750 km

Ma a gyakorlatban is megnézhettem és végre részleteiben is megértettem a VTEC rendszert. Az előző szerviz óta megtett túrának és némi egyéb motorozásnak hála ugyanis eljött a 24.000 km, ami a VFR tulajok egyetlen komoly fejfájását okozhatja: szelephézag ellenőrzés.

Kis kitérő: hogy működik a VTEC rendszer? Idézem a totalbike cikkét:

"A rendszer legfontosabb része egy kompakt, hidraulikusan működtetett emelőegység. Az alacsony és közepes fordulatszám-tartományban az emelőegység szabadon mozog le és fel a szelepszáron, hengerenként csak két szelep működését eredményezve. 6600-as fordulatot elérve a motor viselkedése megváltozik. Az emelőegységben az olajnyomás egy rugó ellenében eltolja a rögzítő tüskét, és működésbe hozza a maradék két szelepet. A motor hirtelen négyszelepes működésre vált, és a fordulatszámmérő hihetetlen sebességgel kezd a piros zóna felé kúszni. A V4 VTEC motor másik előnye az alacsony fordulaton tapasztalható csendesebb működés."

A szelephézagok ellenőrzéséhez eléggé darabjaira kell szedni a gépet. Le kell venni a tankot,

szét kell bombázni a levegőszűrőt és a szívótorkokat.

Aztán érdemes az egyik hűtőt is levenni, hogy az első hengerfejhez is hozzáférhessünk.

Végül a vezérműlánc alól

ki kell bányászni a két vezérműtengelyt,

és ekkor feltárulnak a szelepeket mozgató VTEC szelepszárak:

Az ellenőrzés szépsége, hogy a szétszedés után a VTEC rendszert egy kis gyűrű behelyezésével zárni kell, majd össze kell rakni a vezérműtengelyt újra, így kell leellenőrizni a szelephézagokat.

Nem meglepő, hogy nincs semmilyen kopás, mind a vezérműtengelyek, mind a szelepszárak karcmentes, gyönyörű állapotban vannak. Az újabb ellenőrzés 48.000-nél esedékes, általában még akkor sem kell semmit állítani. Illetve nem is lehet, ha a megadott tűrésen kívül lenne a szelephézag, akkor a VTEC szelepeknél az egész "kupak"-ot cserélni kéne. De nem kell. Honda.

Persze az olaj és olajszűrő csere mellett minden előírt ellenőrzést is megejtettünk. Jöhet az újabb 24.000 km.

3 komment

Címkék: motor 2007 vfr maintenance


A bejegyzés trackback címe:

https://divatmotoros.blog.hu/api/trackback/id/tr79213297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Siorac 2007.10.31. 11:07:25

Add el ezt az agyonhasznált szart!
:))))

divatmotoros · http://divatmotoros.blog.hu 2007.10.31. 11:53:28

Ne te ne!!! Mit beszélsz itt butákat?? ;))
Kényeztetést kapok a motortól így azt is adok vissza a gépnek. A karbantartás meghálálja magát, remélem jövőre is megyünk hosszú túrára, a technika nem lehet akadály! Inkább úgy készülj, hogy jövőre velünk tarthass. Titkos tervem egy Nizzától a genfi tóig tartó káprázat. Nézd meg ezt: www.routedesgrandesalpes.com

gerzson 2007.10.31. 15:34:28

Bazeg, milyen érdekes volt ez a blog régen, most meg csupa öregemberes baromság.... :))
süti beállítások módosítása