A Forma 1 tévéközvetítés a lehető legjobb aláfestés egy délutáni alváshoz. Na jó, talán a gorillák a NatGeo-n még jobbak, de a második helyezett nálam biztosan a Forma-1. Élőben viszont nagyon más. Érdekes. Izgalmas. Baromi hangos és hihetetlenül gyors. Lúdbőrözött tőle a hátam. Szombaton ugyanis bőven volt részem benne, a Ferrari paddockban tölthettem egy csodás napot.
Hosszú beszámoló következik, sok képpel és kevés szöveggel.
Érkezésünkkor éppen a "Historic Formula One" második időmérője zajlott.
Aztán elkezdődött az első boxutca látogatás. Háromnegyed óra alatt sikerült végigsétálni a boxutcán, a Ferrari boxába be is mehettünk. Elmerültünk a technikai részletekben, a csapat szerelői (az éppen aktuális kémbotrány és a többször körbehordott tiltó táblák ellenére) megadóan tűrték az amatőr fotósokat.
A vezérlőmonitorokra minden csapat gondosan kitett egy csomó semleges képernyőt.
A séta végén a boxon keresztül vittek át a csapat kamionjaihoz.
A motoros napokról jól ismert parkolóban hihetetlen méretű paloták épültek.
Gumimennyiségben a mi motoros napjainkon megszokottnál icipicit komolyabb technikával készültek, egyszerre minden gumit melegen tartottak egész nap.
A szabadedzés alatt ugyan a Super Agurik és és a Spykerek köröztek legtöbbet a pályán,
de azért sikerült más autókat is lefényképezni.
Az persze nem lehet kérdés, hogy melyik volt a legszebb autó.
A kerékcserét a Ferrarisok folyamatosan gyakorolták, legalább tízszer megcsinálták. Minden mért kör után beálltak és megcsinálták a cserét, a szabad jelzés után
a kocsi el is indult, de rögtön meg is állt. Innen atán visszatolták a beállítások módosítására,
majd kezdődött minden előről.A következő betétszám a Porsche Supercup volt, az F1-es gépekhez képest szinte álltak a fiúk a pályán és a hangjuk is szánalmas volt. Még így is borsódzott tőle a hátamon a bőr.
A paddock körülményekről csak annyit, hogy a Ferrari Paddock az épület legfelső szintjén, közvetlenül a Ferrari box felett van. Az ellátásra nem lehetett panasz, a francia borok és a báránysült mellett leginkább a mini interaktív tévék tetszettek. A kis kijelzőn választani lehetett a tévéadás és a részletes eredménylista többféle verziója között, ami sokat segített a köridők és az események nyomon követésében.
A második boxutca látogatás alatt további részletekkel lettünk gazdagabbak, már nagyon közel volt az időmérő, mindenki arra koncentrált.
Elindultak a versenyzők is, először Alonso:
Aztán jött Hamilton,
majd Massa is feltűnt,
végül Jean Todt is elfoglalta a helyét.
Az időmérő alatt már teljes menetfelszerelében dolgozott minden csapat, volt néhány érdekes figura.
Az időmérő alatt gyakorolták a tankolást is.
Az időmérő végén aztán Alonso ünnepelte - vitatható körülmények között megszerzett - pole pozícióját.
Hamilton csalódottan és sietősen vonult vissza, gondolom lesz miről beszélgetniük Alonsoval.
A Paddockba ma Raikkönnen jött fel pár percre, három mondatban értékelte az eseményeket, kihúzta a tombola nyerteseit majd elviharzott.
Záróprogramként még lefutott a GP2 első versenye, ezek az autók az F1 kisöccsei. Látszott is a pilótákon, hogy tanulóvezetők, a kuplung kezelését a legtöbbnek még gyakorolnia kéne...
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
divatmotoros · http://divatmotoros.blog.hu 2007.08.05. 10:23:56
www.index.hu/sport/forma1/alonso070804/
Simigeri 2007.08.14. 17:14:44
Majd jövőre, jeggyel :-D