Címkék

1986 (1) 1997 (1) 2001 (3) 2002 (2) 2003 (2) 2004 (5) 2005 (3) 2006 (5) 2007 (114) 2008 (89) 2009 (80) 2010 (8) 2011 (2) 2012 (1) a38 (1) athén (5) balaton (4) balatonfelvidék (1) bill (1) blackberry (2) bodies (1) borlai (1) borok (5) bosznia (1) brno (8) brüsszel (2) budapest bár (1) ceylon (5) checa (1) cipő (1) cseh tamás (1) dob (23) dobogókő (4) dubrovnik (3) ducati (1) dunakiliti (3) dunaújváros (1) esztergom (2) evolution (1) fagylalt (1) ferihegy (2) ferrari (1) film (10) firewater (2) flow (2) forma1 (5) frankfurt (1) frenk (1) futás (7) gasztro (18) globális felmelegedés (1) global warming (1) gödöllő (2) gps (3) grosglockner (24) hága (1) hamburg (2) hayden (2) heathrow (1) hellókarácsony (1) helyzet (246) hobo (4) hochkar (3) hs7 (1) hullák (1) hungaroring (12) húsvét (1) hyde park (1) irkafirka (2) jégeső (1) jónap (170) kacsasteak (1) kiállítás (2) kiscsillag (10) kispál (4) klip (1) koncert (50) kornati (1) krka (1) kuala lumpur (1) kutya (3) kutyavacsorája (5) lancer (1) lepencei (4) london (12) ludditák (3) macskafogó (1) maintenance (19) marlboro man (1) martinique (1) mátra (2) milano (3) mostar (1) motor (89) motorostúra (53) münchen (1) nagyharsány (1) night safari (1) normafa (1) nürburgring (1) oberwössen (1) orfű (3) örökre szívembe zártalak (1) pályanap (9) pannóniaring (1) péterfy bori (2) póka (1) prága (2) progress (16) puf (2) pvr (8) quimby (24) repülés (1) riccione (24) rolling (1) róma (1) rossi (3) rossznap (17) route66 (1) routedesgrandesalpes (20) sarajevo (1) snowboard (7) sport (10) srilanka (5) steinplatte (1) stoner (1) stones (1) sütőtök (1) sydney (1) szekszárd (1) sziámi (1) sziget (3) szingapúr (9) szófia (2) talma (7) tankcsapda (2) terminal5 (1) tracklog (2) ukrajna (1) üllői úti fuck (1) utazás (119) útvonal rögzítés (4) vad fruttik (1) várpalota (1) veszprém (2) vfr (29) vitorlázás (2) zadar (1) zene (62) Címkefelhő

Aki keres az talál

Ennyien vagyunk

who's online

Országok

2008.04.08. 23:22 divatmotoros

London szégyenkezik

Átadták a Heathrow vadonatúj, high-tech 5-ös terminálját. Aztán egész London szégyenkezett. Persze nem az átadás miatt, nem is az épület miatt, hanem azért, mert az első pár nap nem sikerült zökkenőmentesre. A poggyászok pakolászását irányító ultramodern és teljesen automatizált rendszer feladta a harcot, így elsőrangú káosz alakult ki a terminálon.

Rengeteg járatot töröltek, a feladott csomagok nagy része még kering a világban valahol, vagy örökre elveszett. Végül a gépek helyett emberek pakolták a tatyókat és feloldották a "fejenkén szigorúan maximum egy kézipoggyász" szabályt is, hogy enyhüljön a nyomás.

Miközben nagy nehezen úrrá lettek a dolgon, múlt vasárnap (április ide vagy oda) esett egy kis ónos eső, ennek okán aztán megintcsak megcsuklott a légi közlekedés. Ez már persze nem a terminál hibája volt, de az eredmény törölt és késő járatok garmadája lett. Például a hétfő reggeli járat Budapestről 8:50 helyett csak 12:50-kor röppent el.

Ami számomra azért vált érdekessé, mert aznap este szerettem volna eljutni Londonba, a 18:50-es járattal. A ferihegyi helyzet annyira nem volt rossz, az eső ellenére végül még a naplementét is megnézhettem várakozás közben a felhők között direkt ebből a célból szakított résen át kukucsválva.

Aztán a baljós előjelek ellenére a gép rendben elindult, sőt az útközben adott két kövérebb gázfröccs hatására tíz perccel a kiírt érkezési idő előtt le is szállt Londonban. Ami aztán okozott egy kis problémát, mert érkezésünkkor a kiszálláshoz szükséges csápot beállító szakember még rendben teázott valahol. Aztán érkezésünk hírére - mivel már nem volt túl forró a teája - viszonylag gyorsan behörpölte a maradékot, és perceken belül sietett a helyére, hogy kiszállhassunk.

Maga az épület hatalmas és meglehetősen ipari jellege van, de végre a régi Heathrow terminálok szöges ellentéte átláthatóság és levegősség szempontjából. A régi terminálok ugyanis alacsony, szűk, ablaktalan folyosók szövevényéből állnak, a hangulatot pedig tovább nyomorítja az ázott és koszos szőnyegek kellemetlen szaga. Az új terminál ezzel szemben csupa üveg, helyenként hihetetlenül magas beltérrel.

 

Persze itt is rengeteget kell gyalogolni, de legalább nem olyan nyomasztó a hely. A liftek szép sárga acéloszlopok között futnak, a mozgólépcsők és a futójárdák gyorsak és újak.

A plafonon látható kerek álmennyezet állítólag zajcsökkentő. Hogy tényleg ennek köszönhetően vagy egyéb okból-e azt nem tudom, de a zajszint tényleg nem volt vészes.

A feliratok egyértelműek bár segítséget csak ilyen oszlopoktól remélhet az ember, ha mégis eltévedne:

 

Szerintem eléggé futurisztikus lett a hangulat, főleg az autóbérlő cégek automatizált gombája lehetne remek díszlet egy sci-fihez.

A WC viszont olyan jól tervezett, hogy simán verné a mai "Lakáskultúrában" látható színvonalat (amin egyébként épp az indulás előtt, még váróban bosszankodtam. Botrányosan gyenge építészeti megoldásokkal volt tele az a szám, amit pechemre átlapoztam).

Ez a helyiség egyébként - akár sokkal szolidabb kivitelben is - megváltás lehet bizonyos helyzetekben, na de mennyivel jobb érzés egy ilyen esztétikus környezetben megkönnyebbülni...

Végül is az osszkép pozitív, eddigi stabil Heathrow-fóbiám enyhén javuló tendenciára váltott. Remélem, hogy a jövőben sem ingatják meg a beléjük vetett (csírázó) bizalmamat...

6 komment

Címkék: utazás london 2008 helyzet heathrow terminal5


A bejegyzés trackback címe:

https://divatmotoros.blog.hu/api/trackback/id/tr36417704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

shaft 2008.04.09. 04:28:13

nyáron tesztelem én is :)

totya 2008.04.09. 09:02:33

Onnan jottem hetfo reggel. Na az volt kaosz, nem az odajutas. A ket leggyakrabban hallott mondat a "There's no manager on site, I don't know" es az "I'm awfully sorry, sir". Hol egyik fast bag drop off so all meg, es kell menni masikba, hol egy masiknal tortenik ugyanez. Securitynel kozos sorban vannak az angliaba meno es a nemzetkozi utasok. Domestic utasokat fotozzak es ujjlenyomatozzak (qrva idiota fasz aki ezt kitalalta), nemzetkozire menok pedig utlevellebbentes utan mehetnek. Ergo jo megtorpanos sorok vannak. Valaki ezt kitalalta, es azt monta hogy "aha, igy fasza lesz, csinaljuk ilyenre" a tobbieknek meg tetszett. Hogy ezek hogyan tudtak a vilag urai lenni nem is olyan regen, total erthetetlen.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.04.09. 09:10:36

Azt hallottam helybéli kommentárokból, hogy iszonyatosan elbaltázott volt logisztikai szervezésben, nem készült elég parkolóhely a személyzetnek, ezért nagyon messze tudtak csak a munkába jövök leparkolni, nem értek be időbe azok, akik a csomagszállító rendszert üzemeltetik, ezért kezdődött a torlódás.
Szintén túl sokáig tartott a személyzet biztonsági rendszeren való átjutása, emiatt is késtek sokan.
Lehet úgy is nézni a dolgot, hogy na ugye, azért nem csak Magyarországon lehet nagyon elcseszni egy óriási beruházást. ;)

Mirjánszky Tibor 2008.04.09. 09:22:01

Hát pont úgy tudtak (tudnak) a világ urai lenni, hogy "sorry, sir". Tisztelet egymás iránt. Még én irántam is, akinek ez úgy hiányzik otthon mint egy falat kenyér. Intelligenciámat meg Cambridge-ben kamatoztatom. Késett a gépem? Elveszett a csomagom? Ki nem szarja le? Menjünk igyunk egy sört és lazítsunk kicsit. A többieknek meg további jó fúrást, mutyuzást, gyűlölködést, kispolgári hozzáállást kívánok otthon.

csgabor 2008.04.09. 09:37:32

En a masodik napon voltam ott, es Geneva-ba szerettem volna repulni. Persze az osszes jaratot toroltek, de vegul is attettek London City airport-ra egy masik legitarsasaghoz, szoval kb. 6 oras keses aran hazaertem. Ott derult ki, hogy volt egy BA jarat amit nem toroltek, es egy oraval azelott szallt le, ja igen, es felig ures volt (!).

Csak annak orulok hogy nem volt csomagom....

totya 2008.04.09. 20:04:10

Kedves Mirjanszky Tibor, erdekes modon az elso ostoba beszolas a tied volt. Gratula.
Az egymas iranti tisztelet keves Voros Kenny es a maximalis nanny state orszagaban. Megneznem hogy mennyire nem szarod le amikor elvesz a csomagod vagy nem engedik feladni a csomagod egy tengerentuli gepre. Amugy ha esetleg nem vetted volna eszre, ez ebben a threadben nem volt kozponti fontossagu. Egyebkent ha lejossz Londonba akkor sorozhetunk. Mar ha a londoni tomegkozlekedes eppen mukodik. Vagy jarhato az M25. Vagy talalsz nem residents-only parkolohelyet, amibol nalunk konkretan van 2 db egy 300 meteres szakaszon. Hat fasza. Es voros kenny szerint fizessunk napi 25 font congestion chargeot vagy faszomtudjamit jovore *naponta*. Bravo.
süti beállítások módosítása