Címkék

1986 (1) 1997 (1) 2001 (3) 2002 (2) 2003 (2) 2004 (5) 2005 (3) 2006 (5) 2007 (114) 2008 (89) 2009 (80) 2010 (8) 2011 (2) 2012 (1) a38 (1) athén (5) balaton (4) balatonfelvidék (1) bill (1) blackberry (2) bodies (1) borlai (1) borok (5) bosznia (1) brno (8) brüsszel (2) budapest bár (1) ceylon (5) checa (1) cipő (1) cseh tamás (1) dob (23) dobogókő (4) dubrovnik (3) ducati (1) dunakiliti (3) dunaújváros (1) esztergom (2) evolution (1) fagylalt (1) ferihegy (2) ferrari (1) film (10) firewater (2) flow (2) forma1 (5) frankfurt (1) frenk (1) futás (7) gasztro (18) globális felmelegedés (1) global warming (1) gödöllő (2) gps (3) grosglockner (24) hága (1) hamburg (2) hayden (2) heathrow (1) hellókarácsony (1) helyzet (246) hobo (4) hochkar (3) hs7 (1) hullák (1) hungaroring (12) húsvét (1) hyde park (1) irkafirka (2) jégeső (1) jónap (170) kacsasteak (1) kiállítás (2) kiscsillag (10) kispál (4) klip (1) koncert (50) kornati (1) krka (1) kuala lumpur (1) kutya (3) kutyavacsorája (5) lancer (1) lepencei (4) london (12) ludditák (3) macskafogó (1) maintenance (19) marlboro man (1) martinique (1) mátra (2) milano (3) mostar (1) motor (89) motorostúra (53) münchen (1) nagyharsány (1) night safari (1) normafa (1) nürburgring (1) oberwössen (1) orfű (3) örökre szívembe zártalak (1) pályanap (9) pannóniaring (1) péterfy bori (2) póka (1) prága (2) progress (16) puf (2) pvr (8) quimby (24) repülés (1) riccione (24) rolling (1) róma (1) rossi (3) rossznap (17) route66 (1) routedesgrandesalpes (20) sarajevo (1) snowboard (7) sport (10) srilanka (5) steinplatte (1) stoner (1) stones (1) sütőtök (1) sydney (1) szekszárd (1) sziámi (1) sziget (3) szingapúr (9) szófia (2) talma (7) tankcsapda (2) terminal5 (1) tracklog (2) ukrajna (1) üllői úti fuck (1) utazás (119) útvonal rögzítés (4) vad fruttik (1) várpalota (1) veszprém (2) vfr (29) vitorlázás (2) zadar (1) zene (62) Címkefelhő

Aki keres az talál

Ennyien vagyunk

who's online

Országok

2009.04.21. 13:53 divatmotoros

Szezonkezdés - pályán (videóval)

A mai délelőttöt arra szántam, hogy eldöntsem, kell-e nekem ez a pályamotorozás egyáltalán? Tavaly összesen háromszor jutottam el versenypályára. Bár mindegyik nagy élmény volt, de a rutintalanul végigkacsázott pályázás nem az igazi móka, számomra inkább félelmetes. Minél ritkábban megyek, annál jobban tartok tőle, és annál kevésbé vonz. Aztán amikor megérzem a gumi szagát és meghallom a tiltásig forgatott motorokat, akkor libabőrös leszek, és csinálnám én is. Dilemma a javából, főleg, hogy nem is olcsó móka.

A GSX-R Klub első idei rendezvényén ideális időjárás és teljesen príma (alacsony) létszám fogadott a Hungaroringen. Természetesen a hosszú szünet után a lassú csoportba regisztráltam, a kilences startig alig maradt öt perc a gumik melegítésére, ami a slicknél nem éppen ideális.

Sebaj, úgyis óvatosan indulok, nagyon fura minden, mintha sose csináltam volna még ilyet. Érzésre a saját tavalyi tempóm 75%-án kezdek, nagyon furcsa a motor is. Alig merem dönteni a motort, nem érzem a féket se. Aztán a Mansellt egyszerűen nem tudom bevenni (még ezzel a csökkentett tempóval sem). Szerencsére ott jó nagy betonozott bukótér van, egyszerűen ki kell egyenesíteni, ha érzed, hogy sok a tempó. Csak a nagyon csúszós 50 centis műfű csíkon kell sikeresen átevickélni, onnan már sima ügy. Próbálom utána összeszedni a gondolataimat és megtalálni a ritmust, végülis nem perecelni jöttem.

Aztán a következő probléma a kigyorsításokon van, a felváltás nem mindig sikerül, kettes-hármas között többször is találtam ürest, egyértelműen pilótahibából kifolyólag... Az első kör után a célegyenes végi kanyarból kijöve a gáz sok, megindul a segge a motornak rendesen, de végül nem lett belőle semmi gond.  Áldhattam, hogy nem ezres a gixxer. Az eldobott volna ilyen fakézzel, az tuti.

A második húsz percre érezhetően jobban összeállt a kép, bár még itt is nagyon messze voltam a tavalyi köridőktől. Itt már volt olyan kanyar, aminél eltaláltam a sebességet elsőre, az ívek még mindig nem voltak rendben, de legalább alakultak. Aztán a harmadik huszast felvettem, ahogy álltam a kis kamerával felszerelkezve a rajtra várva, odajött a pályabíró, és megkérdezte, hogy mi az? GPS? (Biztos látta rajtam, hogy anélkül körbe se találnék a pályán...) Jót mosolygott, amikor mondtam neki, hogy itt nehéz lenne eltévedni, aztán nyomott egy zöld lámpát. A video szerint 2:25 körüli köridőket karistoltam, ami a tavalyi 2:18-as legjobbnál sokkal rosszabb, de érzésre még sokkal gyengébbnek tűntek.

Viszont a fülemen folyt ki az adrenalin és nagyon élveztem még ezt a csetlést-botlást is, elejétől a végéig. Úgyhogy nincs veszve semmi, az élvezeti faktor a végére tizes skálán legalább nyolcasat nyomott, azaz a pályagépé-gépé-gép helye megszilárdult az istállóban. Főleg, ha felidézem mindehhez a kétnapos Brno-kat!

Alant megnézhető egy rövidke video a harmadik húsz percről, a végén kicsit előbb leintették, mert a Mansellben valaki elleste a technikámat, de ő nem maradt keréken sajnos. Remélem nincs komoly baja, még ott feküdt a bukótérben, amikor elmentem mellette. A hátsó kamera megint beszaggat néha, a kigyúrt testem biztos leárnyékolja a vételt... :)

Szólj hozzá!

Címkék: motor hungaroring 2009 jónap pályanap pvr


A bejegyzés trackback címe:

https://divatmotoros.blog.hu/api/trackback/id/tr621077970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása