Címkék

1986 (1) 1997 (1) 2001 (3) 2002 (2) 2003 (2) 2004 (5) 2005 (3) 2006 (5) 2007 (114) 2008 (89) 2009 (80) 2010 (8) 2011 (2) 2012 (1) a38 (1) athén (5) balaton (4) balatonfelvidék (1) bill (1) blackberry (2) bodies (1) borlai (1) borok (5) bosznia (1) brno (8) brüsszel (2) budapest bár (1) ceylon (5) checa (1) cipő (1) cseh tamás (1) dob (23) dobogókő (4) dubrovnik (3) ducati (1) dunakiliti (3) dunaújváros (1) esztergom (2) evolution (1) fagylalt (1) ferihegy (2) ferrari (1) film (10) firewater (2) flow (2) forma1 (5) frankfurt (1) frenk (1) futás (7) gasztro (18) globális felmelegedés (1) global warming (1) gödöllő (2) gps (3) grosglockner (24) hága (1) hamburg (2) hayden (2) heathrow (1) hellókarácsony (1) helyzet (246) hobo (4) hochkar (3) hs7 (1) hullák (1) hungaroring (12) húsvét (1) hyde park (1) irkafirka (2) jégeső (1) jónap (170) kacsasteak (1) kiállítás (2) kiscsillag (10) kispál (4) klip (1) koncert (50) kornati (1) krka (1) kuala lumpur (1) kutya (3) kutyavacsorája (5) lancer (1) lepencei (4) london (12) ludditák (3) macskafogó (1) maintenance (19) marlboro man (1) martinique (1) mátra (2) milano (3) mostar (1) motor (89) motorostúra (53) münchen (1) nagyharsány (1) night safari (1) normafa (1) nürburgring (1) oberwössen (1) orfű (3) örökre szívembe zártalak (1) pályanap (9) pannóniaring (1) péterfy bori (2) póka (1) prága (2) progress (16) puf (2) pvr (8) quimby (24) repülés (1) riccione (24) rolling (1) róma (1) rossi (3) rossznap (17) route66 (1) routedesgrandesalpes (20) sarajevo (1) snowboard (7) sport (10) srilanka (5) steinplatte (1) stoner (1) stones (1) sütőtök (1) sydney (1) szekszárd (1) sziámi (1) sziget (3) szingapúr (9) szófia (2) talma (7) tankcsapda (2) terminal5 (1) tracklog (2) ukrajna (1) üllői úti fuck (1) utazás (119) útvonal rögzítés (4) vad fruttik (1) várpalota (1) veszprém (2) vfr (29) vitorlázás (2) zadar (1) zene (62) Címkefelhő

Aki keres az talál

Ennyien vagyunk

who's online

Országok

2007.12.06. 20:06 divatmotoros

A bányászélet nehézségei

Ma lehúztam egy (majdnem) műszakot egy meg nem nevezett benzinkúthálózat meg nem nevezett budapesti töltőállomásán. Kicsit a kasszazónában is tébláboltam illetve kiszolgáltam a tankoló autósokat. Mindeközben kapcsolatba kerültem kb. 100 emberrel, ami ugyan statisztikailag nem reprezentatív minta, de a mikróból talán leszűrhetünk bizonyos dolgokat a makró állapotokra vonatkozóan is. Néhány megfigyelés, ami kizárólag az adott nap adott populációjára (és persze a saját képességeimre/korlátaimra) vonatkozik:

- a vásárló pénzügyi helyzete és a visszaköszönési hajlandóság egymással fordítottan arányosak
- az emberek a kiszolgálás ellen két fő módszerrel védekeznek: vannak a matematikusok ("Megoldom") illetve a testnevelés szakosak ("Megbirkózom vele")
- a Mikulás és a közelgő Karácsony vidámsággal teli hangulata kb. az emberek 3-5%-án volt megfigyelhető, a nagy többség mogorván és magába fordulva esik túl az egészen.
- az emberek jelentősen több, mint a fele erősen irracionális (kétezerért kér benzint és kétszáz jatott ad). A csúcs az volt, aki nem engedte, hogy segítsek neki tankolni, nem kért semmilyen (egyébként ingyenes) szolgáltatást, de adott jattot, miután megtankolta magának a kocsiját. Az átellenes csúcs pedig a kocsiból ki sem szálló, háromezerért benzint kérő vásárló, aki reklamált az ablak lemosása után maradt egyetlen csík miatt. Jattot persze nem adott a kollégának, pedig ő vitte be helyette a pénzt a kasszáig és alaposan le is mosta az ablakait elöl, hátul. Igaza volt, egy tízcentis csík maradt elöl.
- mindössze 1%-al lehetett ráérősen, három percnél is hosszabban beszélgetni (konkrétan egy idősödő orvosnő személyében)
- a feltett kérdésre egy vevő adott mosolyra okod adó választ (-"Ajánlhatom a jobbikat?" -"Igen, de a simát kérem"), sokan viszont egy egyszerű nem helyett hihetetlen önigazolásba kezdenek
- a legzordabban induló hölggyel is el lehet jutni egy mosolyig
- a legzordabban induló férfival is el lehet jutni a legzordabb "szlát"-ig

Mindebből csak annyi következik, hogy nehéz a bányászélet.

9 komment

Címkék: 2007 helyzet


A bejegyzés trackback címe:

https://divatmotoros.blog.hu/api/trackback/id/tr4254805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gerzson 2007.12.07. 11:47:06

Azért, mert te nagyfejesként tudod, hogy a szolgáltatás ingyenes, a kutas akkor is a jattra hajt. Én meg nem adok jattot azért, amit én is meg tudok csinálni, úgyis ott maradok, mert sosem bíznék meg egy benzinkutasban. Nem, még Meg Nem Nevezettben sem. :)) Kvázi elhajtom az embert. Tetű lennék? :))

Siorac 2007.12.07. 13:37:33

Én is elhajtom. Ne sündörögjön az autó körül. Jattot még soha nem adtam.
Mondjuk legutóbb jót mulattam az adalékolt marketing üzemanyagot (nem mondom meg, hogy VPower, mert rá lehetne ismerni a kútra!:)) szokásosan tukmáló kutason. A szuszkával voltam:
- Nem próbálod ki a Vpowert?
- A szuzukiba? Minek???
- Jobban megy tőle!
- Na ne viccelj, így is csak félve nyomom a gázt, akkorát ugrik a gép.
- Ja, akkor jó.

:))))

divatmotoros · http://divatmotoros.blog.hu 2007.12.07. 14:11:10

gerzson: már miért lennél tetű? Ha nem kéred, nem kéred, ennyi. Én is szeretek magam tankolni, ablakot lemosni is szeretek, de amikor pl. télen, öltönyben, fekete szövetkabátban nem nekem kell tankolni, az nem rossz, és még meg is ér 50-100 Ft jattot. De akkor sincs semmi, ha nem adsz, az is benne van. Szerintem az emberek fele nem adott, akinek lemostam az ablakát, de nem haragudtam rájuk egyáltalán.

divatmotoros · http://divatmotoros.blog.hu 2007.12.07. 14:13:46

siorac: pedig ha valami, akkor az a félelmetes versenygép megérdemelné a törődést. Súrlódáscsökkentő adalékkal javított kék 95-ös, vagy egy kis 100 oktánszámú piros versenybenzin... :))
Bár megértem, ha félsz... Mit ér az erő, ha nem uralod... :))

Siorac 2007.12.07. 14:33:49

Én tisztában vagyok a képességeimmel. Nem játszok a tűzzel, a szuszka nem kaphat 100-as benzint. :))

gerzson 2007.12.07. 15:46:10

Te nem haragudtál, mert nincs beleszámítva a jatt a fizudba. Gyanítom, a kutasnak igen. És ezért mindig adok jattot, ha rámerőltet valamit, pl. ablakot mos. De mivel spúr vagyok, inkább én csinálok mindent. :)))
Ezért jó a motor, ahhoz sose jön oda a kutas. :))

dhpage 2007.12.07. 17:06:16

hát vitatkoznék, mert motornál is sokszor megkérdezték már, hogy segíthetnek-e ;)
egy másik kúthálózatnál pl. mindig ők tankolnak. de mondjuk sok köszönet nincs benne, mert minden 3. tankoláskor elszúrják és túlfolyik :))

személy szerint én meg nem adok borravalót, viszont mindent én csinálok.

2007.12.11. 11:23:31

Tankolás?
1, ne segítsen
2, ne mossa le az ablakot
3, hozzá se érjen a kocsihoz, mert letépem a kezét
4, nem adok borravalót
5, ne ajánljon semmit se, főleg ne a világ átverése 100-as bemyát
6, és főleg ne utazzon a főnöke állandóan feleslegesen repülővel, hogy találkozzon a többi szintén utazgató főmanagerrel
:))))))

rnie · http://capabmw.eoldal.hu 2007.12.22. 13:23:30

A kutas ne nyúljon az autóhoz, így borravaló sincs! Ez alól kivétel Bulgária volt, ahol 1000kilométer eső után nem volt szívem nem adni borravalót a kutasnak, aki a 160cm-jével erölködve lemosta a busz összes ablakát, tükrét, és elesetten sikálta, amíg a kártyával fizettem vagy 5 percig.... és elsomfordált mellettem, rámnézni nem akart. Jó taktika, 1 levát ért (abból kinn taxizni lehet!:))
süti beállítások módosítása