Címkék

1986 (1) 1997 (1) 2001 (3) 2002 (2) 2003 (2) 2004 (5) 2005 (3) 2006 (5) 2007 (114) 2008 (89) 2009 (80) 2010 (8) 2011 (2) 2012 (1) a38 (1) athén (5) balaton (4) balatonfelvidék (1) bill (1) blackberry (2) bodies (1) borlai (1) borok (5) bosznia (1) brno (8) brüsszel (2) budapest bár (1) ceylon (5) checa (1) cipő (1) cseh tamás (1) dob (23) dobogókő (4) dubrovnik (3) ducati (1) dunakiliti (3) dunaújváros (1) esztergom (2) evolution (1) fagylalt (1) ferihegy (2) ferrari (1) film (10) firewater (2) flow (2) forma1 (5) frankfurt (1) frenk (1) futás (7) gasztro (18) globális felmelegedés (1) global warming (1) gödöllő (2) gps (3) grosglockner (24) hága (1) hamburg (2) hayden (2) heathrow (1) hellókarácsony (1) helyzet (246) hobo (4) hochkar (3) hs7 (1) hullák (1) hungaroring (12) húsvét (1) hyde park (1) irkafirka (2) jégeső (1) jónap (170) kacsasteak (1) kiállítás (2) kiscsillag (10) kispál (4) klip (1) koncert (50) kornati (1) krka (1) kuala lumpur (1) kutya (3) kutyavacsorája (5) lancer (1) lepencei (4) london (12) ludditák (3) macskafogó (1) maintenance (19) marlboro man (1) martinique (1) mátra (2) milano (3) mostar (1) motor (89) motorostúra (53) münchen (1) nagyharsány (1) night safari (1) normafa (1) nürburgring (1) oberwössen (1) orfű (3) örökre szívembe zártalak (1) pályanap (9) pannóniaring (1) péterfy bori (2) póka (1) prága (2) progress (16) puf (2) pvr (8) quimby (24) repülés (1) riccione (24) rolling (1) róma (1) rossi (3) rossznap (17) route66 (1) routedesgrandesalpes (20) sarajevo (1) snowboard (7) sport (10) srilanka (5) steinplatte (1) stoner (1) stones (1) sütőtök (1) sydney (1) szekszárd (1) sziámi (1) sziget (3) szingapúr (9) szófia (2) talma (7) tankcsapda (2) terminal5 (1) tracklog (2) ukrajna (1) üllői úti fuck (1) utazás (119) útvonal rögzítés (4) vad fruttik (1) várpalota (1) veszprém (2) vfr (29) vitorlázás (2) zadar (1) zene (62) Címkefelhő

Aki keres az talál

Ennyien vagyunk

who's online

Országok

2008.09.15. 19:16 divatmotoros

Londoni hétvége

Már sokszor néztem irigykedve a Londonban turistáskodókat, miközben a metrón vagy taxiban ülve az iroda vagy a reptér felé siettem. Múlt héten viszont végre hozzácsaphattam a hétvégét az aktuális utazáshoz. Ráadásul hét elején Cs is egy tanfolyamra jött Londonba, és nála is kellőképpen rugalmasan álltak a vasárnap esti hazautazáshoz.
Ezzel minden adott volt a város hétvégi felfedezéséhez.

A hagyományos Westminster - Parlament - Big Ben - London Eye attrakciókat már hétköznap este megnéztük, az Oxford street, a Piccadilly Circus, a Buckingham palota is belefért az estékbe, persze csak kívülről, mert öt után bejutni már nem lehet. A parkok és a fish-and-chips sem maradt el, a csapolt sörről nem is beszélve. Az eddig szorgosan gyűjtött hoteles hűségpontok kiadtak egy osztályon felüli szállást két éjszakára a Trafalgar Square-en, úgyhogy a helyzetünk stratégiailag tökéletes volt a hétvégi mászkáláshoz.

Pénteken délután a Madam Tussauds került sorra, ahová Cs akart mindenképpen menni, én eleinte nem voltam túl lelkes. Végül kellemesen csalódtam, tetszett a móka és azt mondom, hogy megérte az árát és a rászánt időt is. A sztárok viaszszobrai nem okoztak nagy meglepetést, de volt utána még néhány érdekes része a kiállításnak. Például egy dodzsem-szerű (taxi alakú) kiskocsiban - nagyon nagy vonalakban - végigvittek London történelmén, volt egy ijesztgetős szekció is (amit ki is lehet hagyni, de érdemes inkább végigsikoltozni, a poén lelövése nélkül csak annyit, hogy élő, hús-vér emberek ijesztgetnek alaposan), végül pedig a kupolába vetített animációs film is egész jó volt.

A kínai negyedben elcsábultunk egy étterembe, gondolom találhattunk volna jobbat is, ha kicsit kutakodunk, de ez a turistagyáras étterem is jobb színvonalat hozott, mint az általam eddig otthon látogatott kínai éttermek összesen. Aztán este még sétáltunk a SOHO-ban, sodródtunk a tömeggel és bámészkodtunk a kocsmák előtt dohányzó angolok között.

Szombaton az egész napos szabadidőt egy hajójegy vásárlásával kezdtük. A Temze partján több helyen programok, koncertek és kirakodóvásár volt a hétvégén, sőt a folyón is volt egy evezős verseny valamint egy vegyes hajós felvonulás és tűzijáték is, amiről már lemaradtunk a vasárnap délutáni kezdés miatt.

A folyón a London Eye-tól lecsorogtunk a Towerig, ott körbejártuk a Towert és felmentünk a Tower Bridge-be. Majd le az alagsorba, ahol az eredeti gőzgép van kiállítva, ami 1974-ig mozgatta a híd szárnyait fel-le. Bámulatos egy gépezet, tudtak eleink is, na. Amíg ott sétáltunk, fel is nyitották a hidat, alig egy perc alatt meg is van. Tipikusan angol történet, ahogy 1997-ben Bill Clintonnal elbántak. Egy érkező hajó miatt szép nyugodtan felnyitották a hidat, kettévágva ezzel a Clintont szállító kocsisort. A biztonságiak eléggé megzavarodtak, erre a helyzetre nem voltak felkészülve. A híd szóvivője utólag mentegetőzött ugyan egy kicsit, de nem nagyon erőltette meg magát. "Megpróbáltuk felhívni az amerikai követséget, de senki sem vette fel a telefont."

Aztán a hajóra visszaszállva tovább mentünk Greenwich felé, ahol megnéztük a Royal Observatoriumot, elálldogáltunk a nulla szélességi fokon, majd visszafelé beugrottunk a piacra. Aztán visszahajóztunk a London Eye-hoz és elmerültünk a fesztivál forgatagában.
Az épített emelvényen ugráló srácok csináltak egy pár szép szaltót, de szerintem nem volt annyira látványos, mint amekkora felhajtást csináltak körülötte. A buborékfújó fújta a buborékokat, a sört 3.5 fontért adták, a zene szólt több színpadon és fellépett több népi együttes is, a Tisza együttes meg egy-két karikás ostoros csikós képviselte hazánkat is.

A sötétedés után a folyóparton ment a technoparti is ezerrel, mi is belemerültünk  egy kicsit, de csak módjával.

Vasárnapra aztán nem maradt más, mint a hazaindulás előtti utolsó laza séta az Piccadilly Circus körül és az aktuális 70% SALE feliratok kiaknázása. Egy plusz bőrönd is kellett a sok 3-5 fontos ruhának, különben nem tudtuk volna hazahozni a szerzeményeket. Azt 10 fontért adták, pont annyiért ettünk utána két levest és egy szendvicset a szomszédos EAT-ben. A kaja drága vagy a bőrönd olcsó? Hmmm. Asszem mindkettő.

Végül kicsit még élveztük a vasárnapi napsütést a Trafalgaron és a Gatwick Express-szel megindultunk hazafelé. Hangulatos, igazi metropolitan hétvége volt.  Legalább egy kis lépéssel közelebb kerültünk a városhoz, aminek igazi felfedezéséhez 15 ilyen hétvége is kevés lenne.

Hangulatfotók:

Szólj hozzá!

Címkék: utazás london 2008 helyzet jónap

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.