Címkék

1986 (1) 1997 (1) 2001 (3) 2002 (2) 2003 (2) 2004 (5) 2005 (3) 2006 (5) 2007 (114) 2008 (89) 2009 (80) 2010 (8) 2011 (2) 2012 (1) a38 (1) athén (5) balaton (4) balatonfelvidék (1) bill (1) blackberry (2) bodies (1) borlai (1) borok (5) bosznia (1) brno (8) brüsszel (2) budapest bár (1) ceylon (5) checa (1) cipő (1) cseh tamás (1) dob (23) dobogókő (4) dubrovnik (3) ducati (1) dunakiliti (3) dunaújváros (1) esztergom (2) evolution (1) fagylalt (1) ferihegy (2) ferrari (1) film (10) firewater (2) flow (2) forma1 (5) frankfurt (1) frenk (1) futás (7) gasztro (18) globális felmelegedés (1) global warming (1) gödöllő (2) gps (3) grosglockner (24) hága (1) hamburg (2) hayden (2) heathrow (1) hellókarácsony (1) helyzet (246) hobo (4) hochkar (3) hs7 (1) hullák (1) hungaroring (12) húsvét (1) hyde park (1) irkafirka (2) jégeső (1) jónap (170) kacsasteak (1) kiállítás (2) kiscsillag (10) kispál (4) klip (1) koncert (50) kornati (1) krka (1) kuala lumpur (1) kutya (3) kutyavacsorája (5) lancer (1) lepencei (4) london (12) ludditák (3) macskafogó (1) maintenance (19) marlboro man (1) martinique (1) mátra (2) milano (3) mostar (1) motor (89) motorostúra (53) münchen (1) nagyharsány (1) night safari (1) normafa (1) nürburgring (1) oberwössen (1) orfű (3) örökre szívembe zártalak (1) pályanap (9) pannóniaring (1) péterfy bori (2) póka (1) prága (2) progress (16) puf (2) pvr (8) quimby (24) repülés (1) riccione (24) rolling (1) róma (1) rossi (3) rossznap (17) route66 (1) routedesgrandesalpes (20) sarajevo (1) snowboard (7) sport (10) srilanka (5) steinplatte (1) stoner (1) stones (1) sütőtök (1) sydney (1) szekszárd (1) sziámi (1) sziget (3) szingapúr (9) szófia (2) talma (7) tankcsapda (2) terminal5 (1) tracklog (2) ukrajna (1) üllői úti fuck (1) utazás (119) útvonal rögzítés (4) vad fruttik (1) várpalota (1) veszprém (2) vfr (29) vitorlázás (2) zadar (1) zene (62) Címkefelhő

Aki keres az talál

Ennyien vagyunk

who's online

Országok

2008.07.04. 23:40 divatmotoros

8. nap Col du Galibier, Le Bourg-d'Oisans

Mára ismét egy kicsit rövidebb napot terveztünk, valamint a váltókart is kicsit használhatóbbá kellett tenni, így első utunk (az amúgy is útba eső) francia 'Salon du KTM'-hez vezetett Brianconban. Kicsit bizarr felállás egy Suzuki javítására, de végülis egy fúrón és egy csavaron kívül nem kellett más. A szerelő nagyon precízen dolgozott, lecsiszolta a letört darab helyét, kifúrta, beletett egy csavart, ami helyettesíti a letört bütyköt, majd az egészet beburkolta egy hőre zsugorodó gumidarabbal. Szinte jobb lett, mint az eredeti megoldás, és végül a mindössze tíz eurós számla is kellemes meglepetés volt.

A gyors reparálás után Brianconból északnyugat felé haladtunk tovább La Salle-les-Alpesen keresztül és a Col du Lautaret után jobbra fordulva megkezdtük a Col du Galibier meghódítását.

Ez egy híres-hírhedt Tour de France helyszín, rengeteg kerékpáros tekert az úton, egyéb forgalom szinte alig volt.

Két visszafordítóban is állt egy profi fotós, előttük táblán a weboldal címe, ahonnan a képeket le lehet tölteni. A csúcson lévő parkolóban aztán szórólapot is osztanak. Aki ide saját erejéből felteker, az megérdemel egy szép képet, háttérben a havas hegycsúcsokkal. Mi is kihasználtuk a megfelelő helyszínt és csináltunk pár képet.

A parkolóban megmásztuk a mintegy ötven méterrel magasabb csúcsot, ahonnan fantasztikus panoráma tárult elénk.

Egy kis kör alakú tablón az összes jelentősebb csúcs és hasadék neve szerepel. A Mont Blanc egyértelmű, a többi már kevésbé, viszont sikerült felfedezni egy magyaros nevet is a sok között.

A bámészkodás után tovább haladtunk észak felé, a Col du Telegraphon ereszkedtünk le Saint-Michel-de-Maurienne-be, ahonnan egy rövid autópályaszakaszon értük el Saint-Jean-de-Maurienne-t.

Innen ismét hágókon át folytattuk a mai kört, ismét dél felé haladva.

Elmentünk egy újabb víztározó mellett, aztán elérkeztünk Le Bourg-d'Oisans-ba, ahol már vacsoraérettnek ítéltük az időt. Az első étterembe betérve nem voltak túl lelkesek, tíz perc volt a nyitásig, addig be sem akartak engedni.

A szomszédos másikban viszont annál nagyobb örömmel fogadtak és nagyon remek vacsorát kaptunk.

Ezek a helyek mind különféle biciklis relikviákkal, mezekkel és egyéb kapcsolódó Tour de France-os holmikkal díszítettek, minden a kerékpár körül forog errefelé.

A vacsora után hazafelé vettük az irányt és a sötéten kívül az elfogyó benzin okozott csak némi izgalmat. Minden kis kút bezár fél hét körül, utána már csak kártyával lehet fizetni. Viszont sem a Visa, sem a Mastercard nem működött azokon a kutakon, ahol próbáltuk, a maradék benzin pedig már csak 15-20 km-re lett volna elég. Mivel a szállás még majd ötvenre volt Briancon-tól, itt már kezdtünk komolyan aggódni. Utolsó reményünk a nagyobb Briancon-i Total kút maradt, ott viszont nem működött a kártyaolvasó. Ilyenkor kell a B-terv. Bementem a szomszédos McDonald's-ba és az angolul elég keveset beszélő helyi fiatal csapatnak elkezdtem magyarázni és a benzinkút felé mutogatni. Fuel - my card - not good, your card - good, you pay card, we pay cash. Először csak bizalmatlanul méregettek, de aztán leesett nekik, hogy mit akarok. Végül nagyon segítőkész volt a srác, mivel a szemközti kúton a kártyaolvasó volt rossz, kénytelen volt elkísérni egy másik kútra minket, ahol ő kifizette a kártyájával a tankolásunkat, mi pedig egy tizessel megfelejlve az összeget készpénzben rendeztük nála a számlát. Először el sem akarta fogadni a pluszt, de aztán mosolyogva elváltak útjaink. Ezúton is köszönjük, hogy segített. Nélküle nem is tudom, hogyan értünk volna haza, így is fél tizenkettő lett, mire megálltunk az apartman előtt. Ennyit a rövid körökről, ha vaksötét szerpentinekről van szó, ahol nincsnenek benzinkutak.

Térképen:

Részletes térkép

Következő nap

Szólj hozzá!

Címkék: utazás 2008 motorostúra helyzet jónap routedesgrandesalpes

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.